Nastavení "Cookies"
Používáme "Cookies" k tomu, abyste si návštěvu na našich stránkách maximálně užili. Mohou sloužit k personalizaci obsahu a reklam, k analýze návštěvnosti a k zobrazení různých pluginů třetích stran (např. socialní sítě, online chat). S našimi partnery z oblasti sociálních sítí, reklamy a webové analytiky současně sdílíme informace o Vašem používání stránky v anonymizované formě. Bližší informace naleznete zde.
Marketing
Marketingové "Cookies" slouží ke sledování chování zákazníka na webu. Jejich cílem je zprostředkovat relevantní a užitečnou reklamu pro každého individuálního uživatele, čímž jsou výhodné pro všechny. (více)
Statistika
Statistické "Cookies" pomáhají majitelům webových stránek s porozumněním toho, jak se uživatelé na jejich stránkách chovají tím, že sbírají a reportují anonymní data. (více)
Technické
Tyto "Cookies" jsou pro funkčnost webové stránky nepostradatelné a zajišťují její fungování např. při navigaci a dostupnosti uživatelských sekcí. Tato stránka nemůže správně fungovat, pokud nejsou "Cookies" povoleny. (více)
Personalizační
Tyto "Cookies" pomáhají především personalizovat obsah např. nabídkou konkrétních produktů dle historie vašeho procházení webu nebo podle objednávek. (více)
Uživatelské preference
Monitoruje souhlas uživatele, k poskytnutí uživatelských dat službám Googlu pro reklamní účely(více)
Perzonalizační data
Monitoruje souhlas uživatele, k zacílení personalizovaných reklam službami (produkty) Googlu. (více)
Cookies se používají k ukládání vašeho nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu a reklam.
Přečtěte si více v našich Zásadách používání souborů cookies.
Tadeáš Plachý - milovník klasické ČB analogové fotografie. Sám o sobě říká, že nevidí důvod proč by fotografofal jinak než na klasický film. Ke své práci rád používá filmy ILFORD. PUSH PROCES mu není cizí, i o jeho využití ve spojení s legendární HP5+ se dočtete v rozhovoru.
S fotografií jsem začínal, přesněji řečeno jsem se k ní vrátil, někdy na přelomu let 2013/2014. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem se fotograficky našel. Hned od počátku jsem preferoval černobílé filmy, které jsem si záhy začal zpracovávat sám doma. Nerad vysvětluji, proč fotím na film. Nedokážu to a je to vlastně docela zbytečné. To, že fotím na film samo o sobě nic neznamená. Snad jediné dvě věci bych rád zdůraznil – archivní stálost filmů a možnost zvětšovat v temné komoře. Klasické zvětšeniny vytvořené v temné komoře z negativu na fotografický papír jsou nenahraditelné.
Nerad porovnávám film s digitálem. Vím, že na film zvládnu zachytit cokoliv, co potřebuji. Před necelými 2 lety jsem fotil svůj první větší dokumentární projekt. Přípravu svého kamaráda na zápas o titul mistra v bojovém sportu MMA. Z technického hlediska byla výzva, zachytit rychlý pohyb při relativně slabém umělém osvětlení tělocvičen. Nakonec to nebyl žádný problém, stačilo jen zvolit vhodnou kombinaci filmu a vývojky.
Nevidím žádný důvod, proč bych měl fotografovat jinak než na film. Lidé občas mluví o tom, že je film do jisté míry limitující. Osobně tento pocit nesdílím. Necítím se limitován technickými možnostmi filmu a počtem snímků. Naopak se cítím osvobozen. Používám mnohem jednodušší fotoaparát a celý proces, od změření expozice, zmáčknutí spouště až po vyvolání filmu a zvětšování v komoře mám plně pod kontrolou.
V současnosti se věnuji převážně pouliční fotografii, ať už v ČR nebo během svých cest po světě. Do budoucna bych se rád věnoval dokumentární fotografii. Především lokálním tématům v okolí svého rodného města. Uvidíme, co budoucnost přinese.
Tento portrét vznikl jako součást větší dokumentární série na přelomu let 2016/2017.
Fotografoval jsem přípravy svého kamaráda na zápas o titul mistra v bojovém sportu MMA. Snímek jsem pořídil
fotoaparátem Leica M2 s objektivem 50/1.4 na film Ilford HP5+. Na celý projekt jsem spotřeboval 54 kazet
filmu Ilford HP5+, který jsem kvůli špatným světelmým podmínkám pushoval na 3200 ISO ve vývojce Ilford
Microphen.
Noční fotografie z Istanbulského metra, kterou jsem pořídil během přestupu
na cestě do Gruzie. Docela dobře ilustruje pouliční fotografii, které se v současnosti věnuji. Zachyceno
Leicou M2 s objektivem Zeiss Bigon 35/2.8 na film Ilford HP5+ vyvolaný v Rodinalu na 800 ISO.
Portrétní fotografie není mojí doménou, ale většinou podlehnu přemlouvání své
manželky a čas od času jí vyfotím. Vyfotografováno v Gruzii s Leicou M2, objektiv Zeiss Biogon 35/2.8,
žlutý filtr. Použitý film je jako obvykle Ilfrod HP5+ na 400 ISO vyvolaný v Rodinalu.
Jedna z fotografií z letošní druhé cesty do Gruzie. Vznikla cestou od moře
do vnitrozemí místním mikrobusem (maršurutkou). Maršrutky tvoří páteř veřejné dopravy v mnoha post-sovětských
zemích a v Asii. Je to svérázný mikrokosmos lidské existence a každá jízda je dobrodružství. Zachyceno
na Nikon FM2n s objektivem Nikkor 35/2, film Ilford HP5+ na 1600 ISO v Rodinalu. Pro vyvolání jsem použil
takzvaný „stand development“, při kterém se film nechává vyvolat v Rodinalu naředěném v poměru 1:100,
pouze s jednou minutou počáteční agitace a pak se nechává 2 hodiny stát v klidu.
Díky a přejeme spoustu zajímavých snímků na filmech ILFORD.
je milovníkem a sběratelem analogových fotoaparátů. Má velký přehled v oblasti klasické černobílé fotografie. Fotografuje na černobílé filmy, vyvolává je a má praktické zkušenosti se zvětšováním fotografií ve fotokomoře. Vyzná se v použití vývojek, ustalovačů a klasických černobílých fotopapírů.